[[ PDF / Epub ]] ☁ Strategy Beyond the Hockey Stick: People, Probabilities, and Big Moves to Beat the Odds Autor Chris Bradley – Bilb-weil.de

Beat The Odds With A Bold StrategyWe Ve All Seen Hockey Stick Business Plans Before A Future Where Results Sail Confidently Upward, But With A Dip Coinciding With Next Year S Budgets Usually Rely On Their Experience And Business Smarts To Figure Out Which Of Those Hockey Sticks Are Real, And Which Are Fake But All Too Often Getting To A Yes, Competing For Resources, And Striving To Claim Credit, Cloud The Hard Decisions Another Strategy Framework No Thanks, We Already Have Plenty Of Those, And They Don T Fix The Real Problem The Social Dynamics In Your Strategy RoomMining The Data From Thousands Of Large Companies, McKinsey Partners Chris Bradley, Martin Hirt And Sven Smit Open The Windows Of That Room, And Bring An Outside View They Found Three Discrete Groups Of Companies The Bottom Quintile With Massive Economic Losses The Long, Flat, Middle Percent With Practically No Economic Profit And The Top Percent To Whom All The Value AccruesSome Companies Do Achieve Real Hockey Stick Performance But Just In Jump From The Middle Tier To The Top Over A Ten Year Period This Does Not Happen By Magic There Is An Empirically Backed Science To Improve Your Odds Of Success By Capitalizing On Your Endowment, Riding The Right Trends, And Most Importantly, Making A Few Big MovesTo Make These Big Moves Happen, You Re Going To Have To Break Through Inertia, Gamesmanship And Risk Aversion You Re Going To Have To Mitigate Human Biases And Manage Group Dynamics Eight Practical Shifts Can Help You Do This, And Unlock Bigger, Bolder, Better StrategiesThis Is Not Another By The Book Approach To Strategy It S Not Another Trudge Through Frameworks Or Small Scale Case Studies Promising A Secret Formula For Success It S An Irreverent, Fact Driven, And Humorous Take On The Real World Of Strategic Decision Making


6 thoughts on “Strategy Beyond the Hockey Stick: People, Probabilities, and Big Moves to Beat the Odds

  1. Dr. Malte Rubach Dr. Malte Rubach says:

    Die Autoren des Buches sind allesamt Partner oder Senior Partner der bekannten Unternehmensberatung McKinsey Nun hei t es ja oft, das Gesch ftsmodell der McKinsey und Cos besteht darin, einfach mal schnell Personal weg zu rationalisieren und dann ist der Job erledigt, kurzfristig Geld gespart und das Unternehmen dann mittel bis langfristig trotzdem in Schwierigkeiten, weil pl tzlich Schnittstellen fehlen, aber daf r braucht es immer mehr Beratung Eine Win Win Situation f r die Unternehmensberatung.Hier schon mal das Fazit englische Ausgabe Dieses Buch zeigt nun, dass der von au en so oft in dieser Art wahrgenommene Stereotyp ganz und gar nicht einem professionellen Beratungsansatz entspricht In Strategy beyond the Hockeystick geht es im Wesentlichen um zwei Grundmechanismen der Unternehmensdynamik, die wohl jeder schon mal erlebt hat Die rationale Unternehmensf hrung durch Strategie und Struktur UND das allseits beliebte Menscheln , im Buch etwas sch ner als social dynamics bezeichnet Warum das ein spannender Ansatz ist Der Management Guru Peter Drucker hat bereits den Satz gepr gt Culture eats Strategy for Breakfast S 5 Soll hei en, jedes Jahr werden in Unternehmen, in NGOs und in der Politik oder Wissenschaftsinstitutionen gro e Pl ne geschmiedet, wohin der Weg gehen soll Ziele und entsprechende Strategien entwickelt, um dorthin zu gelangen Die Unternehmens oder Organisationskultur ist allerdings das gr te Hindernis, wenn es darum geht, die richtigen Ziele was sind richtige Ziele und die passenden Strategien zu finden Aus der Beratungserfahrung der Autoren liegt dies an zureichender Beobachtung der Marktentwicklung, insbesondere der Konkurrenz, und damit einem Inside View , der bereits zu viele relevante Fakten ausblendet Dieser allseits bekannte Tunnelblick ergibt zusammen mit einer verzerrten Wahrnehmung engl Biases, siehe auch D Kahneman und generell Literatur zur Verhaltens konomie und sozialen Dynamiken Hierarchien, Individual und Gruppenpsychologie, Leistungsdruck usw eine fatale Mischung alles ab S 25ff bestens erkl rt, auch wenn man Kahneman und Co nicht gelesen hat Realistische und lohnenswerte Ziele so sie denn berhaupt identifiziert wurden werden zerredet, auf vermeintliche Sicherheit gespielt, und Strategien verw ssert, weil die Entscheider sich lieber auf dem Golfplatz oder im Management Circle mit anderen Entscheidern unterhalten oder gar mit Wahrsagern S 175 bietet und auch immer wieder bietet das Buch solch doch aberwitzige Erfahrungsberichte aus dem Berateralltag , aber sich nicht mit den evidenzbasierten Wahrscheinlichkeiten f r eine zuk nftige Entwicklung besch ftigt oder zumindest jemanden damit beauftragt haben und dessen Ergebnis dann nat rlich in die Entscheidung einbeziehen k nnten m ssten sollten Das Buch liefert als Antwort insbesondere die Erkenntnisse aus einem Datenschatz der McKinsey Corporate Performance Analytics, der Kennzahlen der 3925 gr ten und erfolgreichsten Unternehmen aus 59 Industriesektoren und 73 L ndern in einem Zeitraum von 15 Jahren 2000 2014 enth lt Betrachtet man die Gewinnerzielung in diesem Zeitraum und tr gt diese in ein Balkendiagramm ein, so ergibt sich die namensgebende Hockeystick , nach oben und nach unten sowie mit einem langen Mittelteil Links und rechts der Hockeystick Kurve finden sich die Unternehmen mit der schlechtesten bzw besten Performance Auf ganz rechte Seite m chte nat rlich jeder hin, dort sind die Apples und Walmarts dieser Welt, dort gibt es exponentiell steigende Gewinne Die Wahrscheinlichkeit betr gt aber nur 8% Der gr te Teil ist und bleibt auf dem langen Mittelteil und mit gr erer Wahrscheinlichkeit, ca 25%, steigt er sogar ab Neben dem Ausschalten der Human Biases und Social Dynamics , wof r es konkrete Ratschl ge gibt, genauso wie zur richtigen Strategiefindungstechnik und Budgetplanung gibt es ab S 173 Eight Shifts to unlock Strategy und sogar einen Vorschlag f r einen 10 Tages Plan, um durchzustarten S 199 , to force the first step Der gr te Mittel Teil des Buches aber handelt von den Levers Hebelkr fte , die ein Unternehmen nutzen kann, um die Aufstiegswahrscheinlichkeit von 8% auf ber 40% zu steigern, wenn Sie mindestens 3 von diesen 10 identifizierten Levers umsetzen kann, und zwar mit einer je nach Hebel 20 50% st rkeren Kraft finanziell, organisatorisch, Risikobereitschaft usw im Vergleich zum Umfeld Insgesamt ein sehr gutes Buch, das f r jeden Unternehmer oder Interessierten sehr hilfreiche Einsichten bieten kann, die sich auch ohne Unternehmensberatung umsetzen lassen oder auch nicht._________________________Was sind nun die Levers Die ersten 3 beeinflussen direkt die relative Positionierung zur Konkurrenz im Marktumfeld und betreffen die Ausstattung des Unternehmens mit Die H he der Erl sstr me, die Schuldenaufnahmekapazit t, das Investment in Forschung und Entwicklung.Die n chsten 2 betreffen Trends Industrie und Branchentrends sowie geographisch zuordnungsbare Trends.Die weiteren 5 sind die Big Moves Unternehmens Fusionen und Akquisen, Ressourcenumstrukturierung, Investitionen, Produktivit tssteigerung und Produktdifferenzierung.Die ersten 3 Hebel bestimmen letztlich in welchem Konkurrenzumfeld man sich platzieren kann und ob es evt sinnvoll ist die Branche zu wechseln Trends sind nicht zu 100% vorhersagbar, k nnen aber entscheidend sein, auch wenn sie kein Garant f r Erfolg sind, wenn es in den anderen Hebel Bereichen hapert in Sachen Prognosen ist das Buch Sichere Prognose in unsicheren Zeiten von Bruno Jahn zu empfehlen Die letzten 5 Moves sind letztlich entscheidend, um im Vergleich zur Konkurrenz einen Vorsprung auf und auszubauen Letztlich bringt es aber laut den Autoren nichts, nur zaghaft zu agieren, sondern in jedem Fall erh ht sich nur durch die volle Umsetzung der Big Moves immer die Wahrscheinlichkeit die Hockeystick Curve hochzukommen und verringert sich die Wahrscheinlichkeit hinten runterzufallen Risiken bleiben nat rlich, aber diese lie en sich kalkulieren.


  2. KTR73 KTR73 says:

    I found this book to be particularly bad The authors had some good insights like don t allocate resources across many opportunities rather, pick your best ones and allocate them there But most of the book focused on completely non actionable information For example, if you have the best endowment i.e., you are much bigger than the competition, have low debt levels, and have historically spend a lot on R D relative to your competitors you are likely to earn outsized returns for your shareholders which is how they measure good strategy Of course as of right now, there is nothing you can do about that.They do acknowledge that some of their advice is non actionable, but seem to miss the boat that almost none of their advice is actionable For example, outside of your endowment your trends also significantly impact your ability Trends reflect how strongly your industry is growing and how strong your geography is growing e.g., China vs the UK Of course you could completely change industries or move to an area like China to benefit from better geographical trends, but it seems far fetched that anyone could do either of these things without significant capital and knowledge.The last area they discuss, moves , are what they believe are the items truly under your control But the items they discuss in this section are almost as intractable as the others Specifically, moves are programmatic M A, dynamic allocation of resources, strong capex, strong productivity gains i.e., overall margins and labor productivity , and improvements in differentiation i.e., great gross margins deriving from being able to charge high prices because of a great product or generate outsized returns because you are operationally better than the competition So basically 1 make good acquisitions regularly, 2 allocate resources regularly and to the best opportunities, 3 spend money on capex wisely, 4 make sure you continue to manage your overhead better than your competitors, and 5 build products that your customers like better than the competition even though you charge than they do.If this all seems like well of course that s what I should do, but how do I do that that s what I thought by the end Basically a lot of run your business better than the competition and you will end up earning money than they do I would not recommend this book if you are looking for practical ways to improve your strategy Instead, check out Good Strategy, Bad Strategy which is significantly useful and entertaining to read to boot.


  3. Ahmad H. J. Ahmad Ahmad H. J. Ahmad says:

    I just finished reading the book and really enjoyed the read It somehow confirms some of the basic ideas of strategy formulation and implementation, in terms of the need to have a coordinated efforts on multi fronts to have a successful strategy, but concentrated in 10 levers that the authors believe make the biggest impact.The authors concluded that companies that made it to the top of a Power Curve a curve that ranks companies on their ability to create economic profits, with the ones on the top generating exponentially economic profit than the 2300 or so companies in the sample shared a similar characteristics in using 10 levers that contributed the most in the success of companies If the statistical analysis of the presented results are correct I assume they are, but have no mean to confirm or disagree , this view gives a good yard stick to compare companies from different industries and sizes on their ability to create value, and could be used as a guide post in strategy formulation to achieve better results The authors referred to the social side of strategy cognitive biases, status quoetc and their effect on strategy formulation and resources allocation, and contend that, used correctly, the Power Curve could be used to de bias and have constructive discussions on strategy The authors finally propose 8 shifts in the way strategy exercises are conducted, to improve the process and increase the chances of success.Overall very interesting read, and i think the recommendations are practical and implementable, and could be used in strategy discussions in all companies


  4. Jeremy Nurse Jeremy Nurse says:

    This is a fantastic read which unveils some key insights on the reality of the social side of strategy which is endemic in today s large scale enterprises In order to make big moves and reduce the likelihood of the infamous hairy back , executives need to pay greater attention to the behavioral characteristics inside the corporate boardroom which prevent firms from truly delivering economic value beyond the middle of the pack.I recommend this for corporate strategists and any c level executive in search of achieving a real hockey stick.


  5. Flyknot Flyknot says:

    I read a lot of business strategy books, and this one is the very best It laid raw the presumptive reasoning that almost forces you to leverage your immediate desires for you business by using un risked guessing about what your future is.


  6. Wayne Lynn Wayne Lynn says:

    Best new book on business strategy in the 21st century Very helpful insight that can be applied to the real world.